Zamanda geriye doğru yolculuk yapmanın en kısa yolu tarih okumaktır

 

 

Resimler 3

önceki   sonraki

Döküm kalıbı, Troia 2, M.Ö. 2550-2350, pişmiş toprak, uzunluğu: 21 cm. İst.Ark.Müzesi 37 127. Troia'da her dönemde görülen döküm kalıpları bronz aletlerin ve metal takıların yapımında kullanılmıştır.

Balta, Troia 2, M.Ö. 2550-2350, uzunluğu: 14 cm., Ç.kale Ark. Müzesi 6013.

İğne, Troia 2, M.Ö. 2550-2350, elektron, uzunluk: 10,5 cm. Ç.kale Ark. Müzesi 6690.

Bileklik, Troia 2, M.Ö. 2550-2350, boynuz, çap:3,7 cm. Ç.kale.Ark.Müzesi, 8720.

Balta, Troia 2, M.Ö. 2550-2350, taş, uzunluğu: 5,7 cm. Ç.kale Ark.Müzesi, 8687. Bu tip taş baltalar ahşap işçiliğinde kullanılmış olmalıdır.

Spiralli çömlek, Troia 3, M.Ö. 2250-2200, pişmiş toprak, çapı: 40 cm., Ç.kale Ark.Müzesi, Depolama amaçlı kullanılan büyük formların bile incelikle işlenmiş oldğu görülür. Ege adalarında da bilinen spiralli kaplar zariflik sembolüdür.

İnsan yüzlü kapak, Troia 3, M.Ö. 2250-2200, pişmiş toprak, yüksekliği: 12,1 cm., Ç.kale Ark.Müzesi 161.

İnsan betimli boyunlu kap, Troia 3, M.Ö.2250-2200, pişmiş toprak. yüksekliği: 26,4 cm. İst.Ark.Müzesi Env. 33 218

Gaga ağızlı testi, Troia 3, M.Ö. 2250-2200, pişmiş toprak, yüksekliği: 33,8 cm., İst.Ark.Müzesi 33 179.

Kuş figürini, Troia 3, M.Ö. 2250-2200, yeşim, yüksekliği: 3 cm. Ç.kale Ark.Müzesi 8591. Doğu Asya'da bulunan yeşim taşı Troia'ya yine bu bölgelerde bulunan kalay ile birlikte gelmiş olmalıdır.

Ağırşak, Troia 3, M.Ö. 2250-2200, pişmiş toprak, çapı: 2,5 cm. Ç.kale Ark.Müzesi 8021.Önceki dönemlerde olduğu gibi tunçtan iğneler, yün eğirmeye yarayan ağırşaklar, tezgah ağırlıkları dokuma üretimi hakkında bilgi verir.

Taçlı kapak, Troia 4, M.Ö. 220-1700, pişmiş toprak. Çapı: 22,5 cm. Ç.kale Ark.Müzesi 7052. Troia'da kapakların süslü olması dikkat çekicidir.İnsan tavsvirli kapakların yanında bu tip taçlılara da rastlanır.

İnsan betimli kap, Troia 4, M.Ö. 220-1700, pişmiş toprak. yüksekliği: 18 cm. İst.Ark.Müzesi Env. No. 37.1023. Denizsel Troia Kültürü'nde çok sık rastlanan kaplar üzerindeki insan tasvirleri Anadolu Troia Kültürü'nde de kullanılmıştır.

Goblet, Troia 4, M.Ö. 220-1700, pişmiş toprak, yüksekliği: 13 cm. Ç.kale Ark.Müzesi 7596. Bu dönemde Depas Amphikypellon ve Tankartlar'ın yerini Gobletler almıştır.

Yonca ağızlı testi, Troia 4, M.Ö. 220-1700, pişmiş toprak. yüksekliği: 42,7 cm. Ç.kale Ark.Müzesi 7319. Sıvı depolamak için kullanılmıştır.

Çanak, Troia 4, M.Ö. 220-1700, pişmiş toprak, yüksekliği: 38 cm. Ç.kale Ark.Müzesi 7600. Açık ateşten kubbeli fırına geçiş, pişirme âdetlerini ve kap biçimlerini etkilemiştir. Troia 4'te ayaklı  ya da ip tutamaklı kapların yerini düz dipli mutfak kapları alır.

Fincan, Troia 5, M.Ö. 2200-1700, pişmiş toprak, yüksekliği: 7 cm. Ç.kale Ark.Müzesi 9001.

Askos, Troia 5, M.Ö. 220-1700, pişmiş toprak, çapı: 14 cm. Ç.kale Ark.Müzesi 7320., Troia 5'e ait bir çocuk mezarının içine mezar armağanı olarak konmuş, gri renkli ördek askosu saf bir Ege fenomenidir.

Testi, Troia 5, M.Ö. 220-1700, pişmiş toprak. yüksekliği: 18 cm. Ç.kale Ark.Müzesi, 8293. Tüm olarak ele geçmiş bu Minyas testisi, önemli bir mezar buluntusudur. Şekil ve desen açısından Knossos ve Girit'ten tanıdığımız Minyas keramiğine Troia'da az rastlanır. 

Çömlek, Troia 6, M.Ö. 1700-1200, pişmiş toprak, çapı: 30,5 cm. Ç.kale.Ark.Müzesi 6700. Troia 6 döneminde keramikteki en büyük yenilik Anadolu Gri Malı adı verilen yeni bir mal grubunun ortaya çıkmasıdır. 

Çanak, Troia 6, M.Ö. 1700-1200, pişmiş toprak. çapı: 12,6 cm. Ç.kale Ark.Müzesi 8604.İçindeki mika katkıdan dolayı parlak bir görünüme sahip olan bu çanaklar muhtemelen gümüş kapların taklidi olarak kullanılmışlardır. 

 önceki   sonraki